KONCERT FOR HELE FAMILIEN: VENNDT & NYGAARD

25 april 2018
 april 25, 2018

KONCERT FOR HELE FAMILIEN: VENNDT & NYGAARD, TORSDAG DEN 26.4 KL.16-17.30:

Multiinstrumentalisten Jacob Venndt og historikeren Bertel Nygaard inviterer på en musikalsk tidsrejse.
Kom med tilbage til dengang, børn og voksne sang sammen om havenes forurening, strenge parkbetjente, fordrukne bryggerkvinder og alverdens onde diktatorer. Med bas, guitar, saft, kraft og skæve smil børster duoen den gamle sangskat af – fra dengang i de glade 60’ere, 70’ere og 80’ere, hvor det aldrig kunne blive for politisk eller socialrealistisk.
Det er ikke kun professionalisme, men også en visit tilbage i deres fælles barndom på Randers Lille Skole. Da Jacob startede i første klasse på Blåt hold i midten af 1980’erne, blev han hurtigt gode venner med Bertel. Lige fra begyndelsen var musikken noget af det, der holdt dem sammen – først til morgensang, så til musikundervisningen og så også i bands. Efter uddannelser på konservatoriet og universitetet dannede de så duoen Venndt & Nygaard, der forbandt musikken og historien fra deres egen barndom og tidligere endnu.
Uanset om du er ung, gammel, barn, voksen eller hverken eller: Kom og skrål med, grin og græd, når duoen leverer klassikere som “Fy, fy, skamme”, “Den grimmeste mand i byen”, “Henne i parken” og “Grillbaren lukker nu”.